

In de internationale bestseller Ons Feilbare Denken neemt Daniel Kahneman, de beroemde psycholoog en winnaar van de Nobelprijs in de Economie, ons mee op een baanbrekende tour van de geest en vertelt hij over de twee systemen die de manier waarop we denken, bepalen. Systeem 1 is snel, intuïtief en emotioneel; systeem 2 is langzamer, maar doelbewuster en logischer. De impact van overmoedigheid op bedrijfsstrategieën, de moeilijkheden van voorspellen wat ons gelukkig zal maken in de toekomst, het grote effect van cognitieve vooroordelen op alles, van de beurs bespelen tot onze volgende vakantie plannen – dit alles kan alleen begrepen worden als je weet hoe de twee systemen onze beoordelingen en beslissingen beïnvloeden. 
Changes in the nature of CRM training in commercial aviation are described, including its shift from Cockpit to Crew Resource Management. Validation of the impact of CRM is discussed. Limitations of CRM, including lack of cross-cultural generality are considered. An overarching framework that stresses error management to increase acceptance of CRM concepts is presented. The error management approach defines behavioral strategies taught in CRM as error countermeasures that are employed to avoid error, to trap errors committed, and to mitigate the consequences of error.
Read the article here
